Kotitreenit koko kropalle

Monet kiireiset ihmiset vannovat kotitreenien nimeen! Ja miksipä ei, sillä ajanpuutteessa treenit jäävät helposti tekemättä. Koko kropan kotitreenit voi tehdä lyhyimmillään vaikka kymmenessä minuutissa.

Kotona tehdyt treenit ovat myös oiva tapa etsiä omaa liikuntamuotoa, jos liikkuminen on viime vuosina jäänyt väliin. Liikunnallisen itsetunnon kasvaessa on matalampi kynnys lähteä mukaan vaikkapa juoksukouluun tai kuntosalille.

Ja vaikka treenit tehdään kotona, se ei tarkoita sitä, etteikö ne olisi tehokkaita. Siksi on tärkeä muistaa rytmittää treenejä sulassa sovussa lepopäivien kanssa.

Viikkotasolla voit kasata itsellesi kevyempiä ja raskaampia treeniviikkoja, tällöin kehosi saa monipuolista rasitusta ja treenit tuovat tulosta.

Kokosimme tähän bloggaajiemme suosikkitreenejä, löydätkö näistä suosikkisi?

Koko kropan kotitreenit – pikatreenit

Kuten sanottua, ajanpuute ei todellakaan ole este hikitreeneille. Tabata tai HIIT-treeni on intervallitreeni, jossa syke pysyy korkealla koko treenin ajan. Siitä syystä treenit pidetään lyhyinä ja ytimekkäinä.

Jos kaipaat ideoita siihen, millaisia liikkeitä HIIT-treeneissä voisi tehdä, katso Piia Pajusen listaus hänen suosikkiliikkeistään tästä.

punnerrus on hyvä liike, kun mietinnässä on kotitreenit

Ida Jemina haastoi Ristiotteen tyypit kokeilemaan koko kropan tabatatreeniä ja kyllähän siinä kundeille taisi hiki tulla. Vaikka tähän treeniin kuuluu ainoastaan kaksi liikettä ja treenin kesto on 8 minuuttia, haastaa se kehosi kokonaisvaltaisesti. Katso Ida Jeminan treenit täältä.

Myös Stuff about -blogin Taru vannoo lyhyiden ja hikisten treenin nimeen. Tämänkin treenin voit suorittaa kotona, mutta se onnistuu myös esimerkiksi lenkkipolun varrella. Tarun 10 minuutin pikatreenit löydät täältä.

Koko kropan kotitreenit – haastavammat treenit

kotitreenit ilman välineitä

Ida Jemina vannoo kehopainotreenien nimeen. Tämä treeni ei ole aloittelijoille, mutta todistaa hyvin sen, että myös kovemmatkin treenimuijat ja -kundit voivat edistyä kotitreeneillä. Parasta tässä treenissä on kuitenkin se, ettet tarvitse mitään lisävälineitä. Ida Jeminan wall workoutiin tästä.

Tähän Coaching Kiran tehokkaaseen treeniin et paljoa tarvikkeita tarvitse. Nimittäin mummon kutomat villasukat ja tarpeeksi liukas lattia riittävät. Raivaa ympärillesi tilaa ja ryhdy liu’uttamaan. Katso tarkempi ohjeistus tähän koodrinaatiota vaativaan treeniin tästä.

Koko kropan kotitreenit – treenaa lapsen kanssa

Monet vanhemmat haikailevat omien treenien perään, mutta mitäpä, jos treenaisitkin lapsen kanssa? Pientä vauvaa voi hyödyntää lisäpainona ja isommat ottaa jo mukaan treeneihin.

Monna treenaa -blogin kotitreenissa lapsi toimii painona. Tämän treenit voit tehdä, vaikka kotoa ei löytyisikään lapsia – käytä painona kahvakuulaa tai tee ilman painoa! Monnan treeniohjelman löydät tästä.

FitFatMama -blogin Tiina on kehittänyt kaksikin erilaista treeniä lapsen kanssa tehtäväksi. Ensiksi on keinutreeni, jossa lapsi saa kiikkua keinussa ja vanhempi hikoilla. Tämä on takuulla hauskaa molemmille osapuolille! Tiinan toinen treeni sopii tehtäväksi olohuoneessa sadepäivinä. Jos lapsesi rakastaa riekkumista, kokeile tätä hauskaa treeniä!

Lisää treeni-ideoita ja inspiraatiota löydät täältä!

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *