8 x tehokas pepputreeni

Treenaa alakroppa kuntoon FitFashion-bloggaajien tehokkailla jalka- ja pepputreenivinkeillä.

Osan näistä treeneistä voi tehdä salilla ja osa toimii missä vain toteutettavaksi, jopa kokonaan ilman välineitä ja omaa kehonpainoa hyödyntäen.

1. PAKARAA AKTIVOIVA VIIDEN LIIKKEEN PEPPUTREENI

Monna treenaa -blogista löytyy viiden liikkeen jalkatreeni, joka ei mene turhaan reisille. Treeniliikkeiden on tarkoitus lisätä tuntumaa pakaraan. Vastuskuminauhalla toteutettavan treenin jälkeen voi halutessaan jatkaa treeniä painojen kanssa, jos jaksaa. Monnan pepputreeni on tehokas jo ihan sellaisenaankin!

Pepputreeni

2. JALAT HAPOILLE JA PYLLY PUMPPIIN KOTIOLOISSA

Do it today -blogin Amandan pepputreeni koostuu viidestä liikkeestä, joita jokaista tehdään yhteensä 30 sekuntia. Treenikierroksia yhteensä viisi ja tehokas treeni on valmis alle puolessa tunnissa. Tällä treenillä saa hien pintaan ja sen voi tehdä kokonaan ilman välineitä.

pakaratreeni

3. NÄILLÄ LIIKKEILLÄ PYRSTÖ PERSIKAKSI

Ida Jeminan tehokas pepputreeni toimii parhaiten, kun muistaa lämmitellä hyvin ennen treeniä. Pakaraliikkeet ovat yksinkertaisia ja treenin voi toteuttaa missä vain.

tehokas pepputreeni

4. METALLISYDÄMEN BIKINI FITNESS -PEPPUTREENI

Metallisydän testasi bikini fitness -tyylistä pepputreeniä, jonka koki erittäin tehokkaaksi. Tehokas kuuden liikkeen treeniohjelma on suunniteltu salilla toteutettavaksi.

– Täytyy myöntää, että sekä usko että puhti pakaroissa meinasi loppua kesken, kuvailee Metallisydän treenikokeiluaan.

tehokas pakaratreeni

5. NELJÄN LIIKKEEN TEHOKAS JALKATREENI

Kohta kunnossa -blogista löytyvä 4 liikkeen jalkatreeni tuntuu sekä reisilihaksissa että pakarassa. Liikkeitä ei ole montaa mutta treeni on tehokas. Kannattaa aloittaa ensin maltillisilla painoilla ja keskittyä tekniikkaan, sillä liikkeet vaativat myös vahvaa keskivartalon tukea.

tehokas jalkatreeni

6. TEHOKAS PEPPUTREENI KEHONPAINOLLA

Mini fitness -blogissa on kuvallisten pepputreeniohjeiden lisäksi myös treenivideo, josta liikkeiden oikean toteutustavan näkee helposti. Eevin tehokkaan pepputreenin voi tehdä joko yhtenä osana varsinaista treeniä, lämmittelynä ennen treeniä tai pikaisena kotitreeninä.

mini fitness pepputreeni eevi

7. SIMPPELI MUTTA TIUKKA JALKATREENI

Piia Pajusen jalkatreeni koostuu yksinkertaisista liikkeistä mutta on samalla erittäin tehokas.

– Jos tekniikka tuntuu olevan hanskassa, niin sujautahan rohkeasti lisää painoa masiinaan, ja voit yllättyä, rohkaisee Piia vielä erikseen ja vinkkaa isojen lihasten sopivan yhteen isojen painojen kanssa.

piia pajunen pepputreeni

8. 30 MINUUTIN TEHOKAS JALKATREENI

JohanOnFitness-blogin nopea ja tehokas jalkatreeni on suunniteltu siten, että se rasittaisi selkää mahdollisimman vähän. Treeni kestää kokonaisuudessaan vain 30 minuuttia ja eri sarjojen välillä palautusosiot ovat hyvin lyhyitä.

pepputreeni

Tutustu myös muihin FitFashion-bloggaajien treeniaiheisiin postauksiin ja treenivinkkeihin!

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.